000000
000000000000
000000
Spieken om te innoveren
000000
Auteur Monic van Aarle

De A is van artificial intelligence. De B van blockchain. De C van connected. En zo kan ik het hele alfabet vullen met buzzwords. Leuk tijdens feestjes of lange vakantie-autoritten, maar nuttig is het allerminst. Het gaat voor organisaties immers niet om woorden, maar om de daden. Hoe ga je aan de slag met innovaties die supply chain processen naar een hoger niveau tillen? Simpel. Door geoorloofd te 'spieken'.
In de supply chain branche worden we tegenwoordig om de oren geslagen met veelbelovende termen als blockchain, augmented reality, robotics en machine learning. Je kunt hier eindeloos over lezen; de zoekterm ‘machine learning’ levert alleen al zo’n 96.800.000 zoekresultaten op in Google. Maar wanneer zet je de stap van lezen naar doen? En waar moet je beginnen?

Spieken om te innoveren
Dé manier om antwoord te krijgen op die vragen is door te ‘spieken’. En dan bedoel ik niet het stiekeme spieken waar je vroeger op school straf voor kon krijgen, maar een legaal kijkje in de keuken bij een andere organisatie. Want als je vernieuwende technologie echt in actie ziet bij een organisatie in plaats van in droge woorden op papier, gaat het meer leven. Je spreekt veel meer gebieden in je hersenen aan, waardoor je nieuwe verbindingen legt tussen concepten die je eerder nog niet samen had gebracht. En al die verbindingen leiden tot nieuwe gedachten, en helpen je om eenvoudig de vertaalslag te maken naar een waardevolle toepassing voor jouw eigen organisatie. Dat werkt enorm inspirerend!

Shell & Action: een onverwachtse match
Enkele maanden geleden organiseerden we een inspiratiedag over SAP Extended Warehouse Management. Met een aantal klanten bezochten we een gloednieuw magazijn van Action in Duitsland. We stonden daar oog in oog met ‘buzzwords’ en zagen innovatieve technologieën in actie. Dat prikkelde de aanwezige organisaties. Met name Shell stelde veel (kritische) vragen en de radertjes draaiden op volle toeren. Er ontstond daar een onverwachte connectie, waardoor ze nu van gedachten aan het wisselen zijn over innovaties in het magazijn.

Waarschijnlijk had oliemaatschappij Shell vooraf nooit aan retailer Action gedacht als bron van inspiratie. Maar dat is juist wat inspiratie is: een ingeving of idee dat ontstaat door iets van buitenaf, waardoor je nieuwe mogelijkheden ziet. En juist in deze tijd – waarin technologie de grenzen tussen branches, bedrijven en landen steeds verder uitvaagt – vind je die inspiratie op de meest onverwachtse plekken. Maar dan moet je wel met zo’n onverwachtse partij in contact worden gebracht…
000000
Connect to innovate
En dat is precies wat ik wil aanwakkeren tijdens connect to innovate, het tweedaagse inspiratie-event van SAP en de VNSG; dat organisaties elkaar ontmoeten, en elkaar inspireren om te innoveren. Op woensdag 4 oktober is er een speciaal SCM-track, waarbij we het podium geven aan twaalf sprekers die op geheel eigen wijze de relevante innovaties en IT-oplossingen voor de branche tot leven brengen. Wilfried Weekers van Philips Lighting vertelt over de digital backbone, een nieuwe businessmodel waarbij data afkomstig van lichtpunten wordt ingezet voor bijvoorbeeld hulpdiensten. Tymon Kerste laat ons kennismaken met het automated warehouse van FrieslandCampina. En Patrick Crampton-Thomas – VP SAP Supply Chain Solution Management – gaat in op de mogelijkheden van de digital networked supply chain. Er zijn veel live showcases te bewonderen, zoals robot pepper en de SAP Live Airport. En je ontmoet er collega’s van andere organisaties. Inspiratie genoeg!

Kom je ook spieken?
Daarom nodig ik je uit om onbeperkt en ongegeneerd te komen spieken bij andere organisaties, tijdens connect to innovate. Het is de ideale gelegenheid, want alle innovatieve en inspirerende organisaties komen tijdens deze twee dagen samen op één plek. Het leidt gegarandeerd tot veel nieuwe verbindingen in je hersenen, waardoor je energie krijgt om aan de slag te gaan en honger krijgt naar meer. Ben je er klaar voor om de stap te maken van buzzwords naar business? Van woorden naar daden? Check deze pagina voor meer informatie.
  • 66B245
    Connect to Innovate
    1
  • 66B245
    voorwoord
    2
  • 66B245
    Keynotes
    3
  • 66B245
    Klanten
    presentaties
    4
  • 000000
    Feyenoord grote winnaar deze transferperiode
  • 000000
    Shaping the game
    van het onderhandelen
  • 000000
    Onze aanpak: uniek, robuust en vernieuwend
  • 000000
    Customer centricity: vijf regels voor succes
  • 000000
    De focus van HR moet liggen op de employee experience
  • 000000
    Wat organisaties verwachten van de nieuwe CFO (en hoe je daaraan kunt voldoen)
  • 000000
    Jouw Roadmap voor
    Customer Engagement
  • 000000
    HR-directeur van de toekomst: advocaat, business partner of dying breed?
  • 000000
    Advertentie Axl&Trax
  • 000000
    Spieken om te innoveren
  • 000000
    IT’s all about evolution...
  • 000000
    Laten we stoppen met HR Analytics
  • 000000
    Een belangrijk keerpunt voor inkoop: het liefdesverhaal met IT neemt een nieuwe wending


  • 000000
    Een wijze (tennis)les van Esther Vergeer: over HR, diversiteit en staande ovaties
  • 000000
    Advertentie Ideo

  • 000000
    Influencer marketing: zelfs als je geen Harry Potter bent kun je deze ‘oldest trick in the book’ toepassen!

  • 000000
    Performance reviews: twee keer per jaar of voortdurend?
  • 000000
    Diamanten, koeien en containers in de block-(supply)chain


  • 000000
    Hoe de implementatie van SAP Cloud for Customer heeft bijgedragen aan een efficiënter sales proces.

  • 000000
    Postbezorgers declareren vliegensvlug bij PostNL

  • 000000
    De perfecte customer experience in B2B:
    4 must do’s
  • 000000
    Van PRINCE2-projecten naar proeftuintjes

  • 66B245
    Roadmap & Live Influencing sessies
    27
  • 66B245
    Deelnemers vertellen waarom zij naar connect to innovate gaan.
    28
  • 66B245
    Timetable
    en
    registratie
    29
  • 66B245
    Sponsoren
    30
menu