000000
000000000000
000000000000
000000
Influencer marketing: zelfs als je geen Harry Potter bent kun je deze ‘oldest trick in the book’ toepassen!

000000
Auteur Emilie Tabor
Influencer marketing is een hot topic in marketingland. De cijfers liegen er niet om: een influencer campagne levert voor elke euro aan betaalde advertenties, het verzesvoudigde aan earned media op¹. En 11x meer Return On Investment dan andere vormen van digitale media². Hoogste tijd dus om je focus te verleggen van traditionele marketing naar influencer marketing!
The oldest trick in the book
Influencer marketing is naar mijn mening “the oldest trick in the book”. Mond-tot-mondreclame wordt namelijk al sinds de opkomst van marketing als meest waardevolle reclame beschouwd. Een bedrijf kan zelf 100x roepen om zijn of haar product te kopen, omdat het geweldig is. Maar je neemt het liever aan van een bekende of van iemand waarmee je je identificeert. We geloofden altijd dat mond-tot-mondreclame niet te sturen is, dat het iets is wat ons overkomt en dat als het positief is, het mooi meegenomen is.

Maar niets is minder waar: door de komst van influencer marketing kunnen we mond-tot-mondreclame wel degelijk sturen. Merken op de kaart zetten. Dichtbij een bepaalde doelgroep komen. Mits je de juiste strategie en data insights hebt uiteraard!

Micro-influencers in een niche
Ik geloof ook erg in het belang van micro-influencers. Mensen die geen twee miljoen volgers hebben, maar bijvoorbeeld 200.000 of 20.000. Maar die dan binnen een bepaalde niche wel een hoog engagement hebben. De meeste merken willen zoveel mogelijk bekendheid en dus volgers. Maar wat heb je aan volgers die totaal niet van belang zijn voor jouw merk? Het draait juist om authenticiteit en geloofwaardigheid. Daarbij zijn ‘real people’ belangrijk. Dus geen influencer die voor 20 verschillende merken tegelijkertijd werkt, maar juist die ene influencer die bij jouw merk past. Ook hier draait het weer om: heb je er een goed gevoel bij, kun je je met diegene identificeren? Verbind je aan echte ambassadeurs, daar bereik je het meeste mee.
000000
Bloggers, vloggers en social media influencers
Influencer marketing is voor velen een trend waar ze zich mee bezig willen houden, maar weinig mensen weten waar te beginnen en hoe het – het beste – ingezet kan worden. Wat de kracht ervan is en het meetbare effect. Terwijl het juist gigantisch effectief is!

Samen met mijn enthousiaste team heb ik er zelfs mijn beroep van gemaakt. Wij helpen duizenden merken hun doelgroep te bereiken via ’s werelds grootste, interessantste en meest effectieve bloggers, vloggers en social media influencers. We koppelen niet alleen de juiste influencer aan het juiste merk, wij creëren en voeren deze wereldwijde campagnes ook voor onze merken uit. Het netwerk van Influencer Marketing Agency bestaat uit ruim 15.000 influencers. En als wij het kunnen, kan jij het ook.

4 oktober connect to innovate: Harry Potter eat your heart out!
Ik laat je graag zien hoe ook jij influencer marketing voor jouw organisatie of klanten kunt inzetten. Ik hoop dat ik je met mijn verhaal een beetje enthousiast heb gemaakt. En zoals ik mijn blog ook startte: it’s the oldest trick in the book. ‘Toveren’ hoeft niet zo moeilijk te zijn. Dus Harry Potter: eat your heart out! Na 4 oktober is het een stuk drukker in wizard-land…

Bekijk het volledige Sales & Marketing-programma of koop je ticket
  • 66B245
    Connect to Innovate
    1
  • 66B245
    voorwoord
    2
  • 66B245
    Keynotes
    3
  • 66B245
    Klanten
    presentaties
    4
  • 000000
    Feyenoord grote winnaar deze transferperiode
  • 000000
    Shaping the game
    van het onderhandelen
  • 000000
    Onze aanpak: uniek, robuust en vernieuwend
  • 000000
    Customer centricity: vijf regels voor succes
  • 000000
    De focus van HR moet liggen op de employee experience
  • 000000
    Wat organisaties verwachten van de nieuwe CFO (en hoe je daaraan kunt voldoen)
  • 000000
    Jouw Roadmap voor
    Customer Engagement
  • 000000
    HR-directeur van de toekomst: advocaat, business partner of dying breed?
  • 000000
    Advertentie Axl&Trax
  • 000000
    Spieken om te innoveren
  • 000000
    IT’s all about evolution...
  • 000000
    Laten we stoppen met HR Analytics
  • 000000
    Een belangrijk keerpunt voor inkoop: het liefdesverhaal met IT neemt een nieuwe wending


  • 000000
    Een wijze (tennis)les van Esther Vergeer: over HR, diversiteit en staande ovaties
  • 000000
    Advertentie Ideo

  • 000000
    Influencer marketing: zelfs als je geen Harry Potter bent kun je deze ‘oldest trick in the book’ toepassen!

  • 000000
    Performance reviews: twee keer per jaar of voortdurend?
  • 000000
    Diamanten, koeien en containers in de block-(supply)chain


  • 000000
    Hoe de implementatie van SAP Cloud for Customer heeft bijgedragen aan een efficiënter sales proces.

  • 000000
    Postbezorgers declareren vliegensvlug bij PostNL

  • 000000
    De perfecte customer experience in B2B:
    4 must do’s
  • 000000
    Van PRINCE2-projecten naar proeftuintjes

  • 66B245
    Roadmap & Live Influencing sessies
    27
  • 66B245
    Deelnemers vertellen waarom zij naar connect to innovate gaan.
    28
  • 66B245
    Timetable
    en
    registratie
    29
  • 66B245
    Sponsoren
    30
menu