d4d4d5
Kennis- en informatieplatform voor de SAP-community
cd1619
Samenwerking maakt toegang tot de SAP Learning Hub mogelijk

De website, het kennisportaal, social media en webinars zijn het afgelopen jaar de meest ingezette middelen en activiteiten voor het delen van kennis en informatie binnen de VNSG. “Maar het hoogtepunt is toch wel de samenwerking tussen SAP en VNSG en het toegankelijk maken van de online SAP-leeromgeving voor onze leden”, aldus Rob.
000000
“In 2015 bundelden we als een soort inkooporganisatie de leerbehoeften en -wensen van onze leden. Daarmee verlaagden we voor die leden de kosten voor de SAP Learning Hub met ongeveer twee derde. De VNSG maakt op deze manier de toegang tot waardevolle kennis en informatie voor leden mogelijk en bespaart daarmee veel geld. En SAP was blij met de extra gebruikers van hun Learning Hub. Dankzij de VNSG snijdt het mes in dit geval aan twee kanten!”


000000
Online communicatie
Hans: “In 2015 zien we een duidelijke toename in het bezoek en gebruik van de nieuwe website en de nieuwsfunctie. We maakten vorig jaar ook een eerste stap met het VNSG Kennisportaal. Daar zijn we zeer tevreden over. Ook op de inzet van webinars kijken we tevreden terug. De VNSG organiseerde er beduidend meer dan vorig jaar (104 in totaal) en het aantal deelnemers kwam uit op ruim 2.500, ondanks de keuze voor kleinere deelgebieden.”

000000
000000
000000
Rob: “De Klout-score van de VNSG liep in 2015 verder op van 44 naar 51. Dat is de score, waarmee het bereik, de invloed en de impact van je activiteiten op social media kan worden gemeten. Dit geeft aan dat we het afgelopen jaar onze aanwezigheid op platforms als Twitter, LinkedIn, Facebook en YouTube hebben versterkt. We vinden het belangrijk om daar waar de leden aanwezig zijn, onze activiteiten op gebied van kennis- en informatiedelen meteen onder de aandacht te brengen.”







2016: aandacht voor het VNSG Kennisportaal en bloggen
Hans: “In 2016 gaan we door met het, exclusief voor onze leden, plaatsen van waardevolle kennis en informatie over actuele onderwerpen. Dit doen we op het VNSG Kennisportaal. Ook willen we de afspraken over het gebruik van de SAP Learning Hub opnieuw maken. Daarnaast gaan vrijwilligers uit onder meer het bestuur en de focusgroepen de kennis binnen de VNSG meer delen via blogs op de website en op social media. Dit is een waardevolle aanvulling op de bestaande activiteiten.”

000000
000000
000000
000000
000000
Kennis-
portaal
  • 1Cover
  • 2Terug- en vooruitkijken
  • 3Beïnvloeding
  • 4Vertegen- woordiger
  • 5Kennis- platform
  • 6Verbinder
menu